Mobilgát: Tarlós nem érti a kerületet

 

Tarlós István főpolgármester érthetetlennek nevezte a III. kerület döntését, amely szerint az önkormányzat nem ad tulajdonosi hozzájárulást a mobil védműhöz, amíg el nem készül a római-parti telkek határában álló kerítések nyomvonalában haladó parti védmű lehetőségét vizsgáló tanulmányterv.

A főpolgármester kedden az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: a III. kerület képviselő-testület és Bús Balázs (Fidesz-KDNP) polgármester akciója és azt követő kommunikáció teljesen érthetetlen. Tarlós István azt mondta: ez nemcsak barátságtalan, de inkorrekt is a többi 16 kerületi fideszes polgármesterrel és a főpolgármesterrel szemben.

Tarlós István főpolgármester (MTI Fotó: Kovács Attila)

Felidézte: a Fővárosi Közgyűlésben támogatták Bús Balázsnak a tanulmánytervre vonatkozó javaslatát, továbbá az óbudai polgármester sem támogatta a Lányi András író, filozófus által készíttetett, a római-parti tervezett védmű part menti változatát ellenző javaslatot, és megszavazta, hogy a Nánási út-Királyok útja és a Duna-part közötti hetvenhektáros területet meg kell védeni. Tarlós István elmondta azt is, csak akkor van annak értelme, hogy a parton egy drágább védművet építsenek magánterületeken, ha a civilek ezt a változatot elfogadják.

Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere (MTI Fotó: Balogh Zoltán)

Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere (MTI Fotó: Balogh Zoltán)

Az óbudai képviselő-testületi határozatot követő vasárnapi tüntetésen kiderült, “szó nincs róla”, hogy a civilek ezt elfogadnák. A vita tárgya továbbra is az, hogy a Nánási út-Királyok útja nyomvonalon vagy a parton épüljön védmű – tette hozzá. Tarlós István megjegyezte azt is, hogy a III. kerület éppúgy elutasította a Nánási út-Királyok útja nyomvonalát, mint a főváros. A főpolgármester kifejtette: a kerítések nyomvonalában haladó védmű ugyanúgy parti lenne, mint a Dunához hat-nyolc méterrel közelebbi. Mindkettő megvédené a Nánási út-Királyok útja és a Duna-part közötti hetvenhektáros területet.

A kerítések nyomvonalában haladó védmű sokkal drágább lenne, magántelkeken vezetne, és a tulajdonosok a kártalanítás mértékén “bármeddig elpereskedhetnek” – mondta Tarlós István, rámutatva: ez a védmű a számítások szerint több mint 3 milliárd forinttal kerülne többe, mint amelyet hat méterrel lejjebb megterveztek. A főpolgármester közölte, várhatóan egy-két hónapon belül elkészül a tanulmányterv.