A legmagasabb minőségre törekszik az M5

 

Egyéves lett a közmédia legújabb csatornája, az M5, a magyar kultúra otthona. Ennek apropójából az Origo a csatornát vezető Dér Ágnest kérdezte arról, miért van az, hogy miért a televíziózás "fine dining"-ját választották az olcsó, kereskedelmi célú szórakoztatás helyett, és az is kiderül, hogy a csatorna három alappillérre közül melyik a legfontosabb. (Eláruljuk: mindegyik - a szerk.)

Bár a riói olimpia több eseménye is a csatornán került adásba, az Origo munkatársa úgy fogalmazott, hogy az indulása óta eltelt egy évben nem született sok információ az M5-el kapcsolatban.

Dér Ágnes szerint a magyar médiapiac sajátossága, hogyha “valami körül nincs botrány, az nem is érdekes”, és mint hozzátette, ő személy szerint nem is bánja, hogy nem szerepelt a csatorna a bulvársajtóban.

Kijelentette: a munkatársai és az ő értékei szerint nem unalmas az M5, mert nagyon sok műfaj közül válogat és azokból igyekszik a legmagasabb minőséget adni.

Azzal kapcsolatban, hogy a csatorna mely alappillérjeit nevezné a legerősebbnek, a csatornaigazgató úgy fogalmazott: az ismeretterjesztés és a kulturális tartalmakat tartja a legerősebbnek, mivel – fogalmazott – “gyakorlatilag a magyar természet- és dokumentumfilm-termésnek lassan az első számú bemutatóhelyévé vált az M5″, és emellett a filmkínálatukat is elég jónak tartja.

Egy másik kérdésre úgy válaszolt: az M5 ízlést szeretne formálni, ezért próbálnak mást mutatni, mint amit a többi csatorna, és azért vannak színházi közvetítések a műsorban, mert tudják, hogy sokan nem tudnak még egy vidéki város színházába sem eljutni.

A jövőre vonatkozó tervekkel kapcsolatban úgy fogalmazott: szeretnék elérni, hogy még több koncert- és még több színházközvetítés legyen, még naprakészebbnek legyenek, valamint azt, tematikzus napokkal egy-egy szerzőre fókuszáljanak.

A teljes interjút itt elolvashatja!