Kína is e-fokozatba akar váltani

 

Egyre több ország kormánya dönt arról, hogy a 21. század közepe felé haladó történelmi út közben történelmi léptékű eladási tilalmat vezetnek be a benzines és dízelmotorokkal ellátott személyautókra. Franciaország, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia és több kisebb európai állam már közzé is tette a dátumokat, amikortól mindennemű kőolaj-származékot használó, belső égésű motorral ellátott személyautó forgalomba hozása tilos lesz. Ehhez az eddig exkluzív klubhoz a világ egyik legnagyobb gazdasági hatalmának számító ázsiai óriás is csatlakozni szándékszik, igaz, egyelőre még nincs kitűzött céldátum arra vonatkozólag, mikortól jön el az elektromos kor az kínai személyautó-piacon.

A Xinhua hírügynökségre hivatkozva a brit napilap azt írja: maga a gazdasági miniszter-helyettes közölte a kínai autóipar jeles képviselőivel, hogy a minisztériumában tervet dolgoznak ki arra vonatkozólag, hogy hogyan és mikortól kellene átállniuk a gyártóknak az elektromos autók gyártására.

Mint az a napilap portálján megjelent cikkben olvasható, ezzel együtt természetesen az eladásuk is tilalom alá esne.

Nem kevés autót érintenének a pekingi kormányzat tervei, ugyanis a legfrissebb JATO-adatok szerint mintegy 25,3 millió eladott személygépjárművel, valamint könnyű szállítójárművel jelenleg a világ legnagyobb autópiaca.

Egy ekkora piac már az elektromos autók gyártásának felfutását is eredményezné, hiszen a nagy eladási számok hatására beinduló technológia fejlesztések egyaránt eredményezhetik a technológia árának csökkenését és azt, hogy sosem látott mértékben javulhat az elektromos autók versenyképessége a belső égésű autókkal összehasonlítva.