A Facebook is betámadta az oroszokat az elnökválasztás miatt

 

A Facebook azt közölte szerdán, hogy az amerikai elnökválasztási kampány idején feltehetően oroszországi felhasználók csaknem százezer dollárt költöttek a közösségi portálon közzétett, érzékeny társadalmi és politikai témákat érintő hirdetésekre.

A Facebook jogbiztonságért felelős vezetője, Alex Stamos által kiadott közlemény szerint a fizetett hirdetések vizsgálata során fény derült arra, hogy 2015 júniusa és 2017 májusa között mintegy 470, feltehetően Oroszországból való, hamis profillal vagy oldallal bejelentkező felhasználó mintegy százezer dollárt költött közel háromezer hirdetés megjelentetésére. Mivel ez sérti a Facebook működési szabályzatát, ezeket a tartalmakat és oldalakat már törölték.

A hirdetések zömének nem volt közvetlen köze az amerikai elnökválasztáshoz, a szavazáshoz vagy egy bizonyos elnökjelölthöz, hanem társadalmilag vagy politikailag érzékeny témákat érintettek, mint például a fegyverviselés, a migráció vagy éppen a szexuális kisebbségek jogainak védelme.

A világ leggyakrabban használt internetes közösségi hálózata mindezt megosztotta az amerikai szövetségi hatóságokkal, amelyek azt vizsgálják, hogy Oroszország beavatkozott-e az amerikai elnökválasztási kampányba.