Kis pillanat: még nem csencselhetünk a Facebook saját bolhapiacán

 

Bár a portál izomból múlt időben közzétette, hogy tegnaptól Magyarországon is működik a Facebook Marketplace. De mégsem.

Hiába a múlt idő használata, hogy augusztus 14-től jelen van: a Facebook adok-veszek felületét, a Marketplace-t ábrázoló képek is mindenütt a Facebook saját, hivatalos közleményének csatolt illusztrációiból származnak, nem saját mobilokban készült képernyőfotók.

De nem kell aggódni, vélhetően bármelyik pillanatban, bizonyára a következő programfrissítéskor ki fog gördülni Android és iPhone mobilokra.

A Facebook kisgömböcként fal fel mindent, már lehet vele telefonálni, üzenetet küldeni, fizetni, és így tovább. Éppen csak az adás-vétel lehetősége hiányozhatott, hogy a felhasználók tömegeinek szemében amúgy is lassan legfontosabb internetes információs forrásnak számító oldal tovább közeledjen a mindenhatósághoz.

Semmilyen új applikációt nem kell letölteni a Marketplace használatához, a szolgáltatás érkezését onnét fogjuk észrevenni, hogy az iPhone-on alul, Androidon fenn, a menüsorban felbukkan egy kis bolt ikon. Ha kérjük, ha nem.

Facebook Marketplace

A keresőmezőben az eladásra kínált termékek fotói között, helyszín, kategória és ár alapján szűrhető árucikkek között kereshetünk. A beépített helymeghatározó eszköz segítségével a felhasználók nem csak a közelükben elérhető, hanem akár más településen meghirdetett termékeket is egyszerűen böngészhetnek. (S kiváló adatbázist építenek a jótékony Facebooknak.)

Ha valakinek az érdeklődését felkeltette egy termék, közvetlen üzenetben felveheti a kapcsolatot az eladóval a Facebookon keresztül, és ajánlatot tehet a vételre. Ettől a ponttól kezdve a felek maguk állapodhatnak meg az eladás feltételeiről, a Facebook nem működik közre sem a Marketplace-en elérhető árucikkek árának kifizetésében, sem a termék kiszállításában.

Ugyanakkor a portál gépi tanulási technológiát használ és úgymond a közössége segítségét is igénybe veszi azoknak az termékeknek a beazonosításához, amelyek sértik a közösségi oldal használatának előírásait. Ha ilyen tételt talál a Marketplace-en, a Facebook gyorsan intézkedik annak eltávolításáról.

A Marketplace-en rendkívül egyszerűen eladásra lehet majd kínálni egy terméket, csupán le kell fotózni, kitölteni az adatlapot és posztolni a hirdetést.

A jelenlegi apróhirdetési piac szereplőinek bizonyára nem őszinte a mosolya az agresszív piacfoglaló konkurencia megjelenése miatt. Jelenleg a Marketplace-t havonta világszerte 550 millió ember látogatja a közösségi oldal statisztikája szerint, s nyilván csak idő kérdése, hogy a fizetett posztok is megjelenjenek rajta.