Egészen Macronig juthat el a magyar fuvarozók elégedetlen hangja

 

A kelet-európai munkavállalók terheivel kapcsolatos uniós tervekről is tárgyalhatnak a budapest V4-Franciaország csúcson, mivel március óta tiltakoznak a magyar vállalkozások az őket hátrányosan érintő tagállami rendelkezések ellen. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének főtitkára az M1 Aktuálisban elmondta kedd este, hogy a nyugati országok lépései tulajdonképpen piacvédő intézkedések.

Januárban mér élesedett Ausztriában egy rendkívül bürokratikus rendszer, ami a magyar fuvarozókat hátrányosan érinti, de még nem tudni, hogy büntettek-e meg magyar árufuvarozót Ausztriában, hiszen júliusig még az osztrák szabályozás mérésének sem volt meg a tárgyi megfelelője – jelentette ki a főtitkár az európai fuvaros társadalom életének egyik közelmúltbeli, és legfontosabb történése kapcsán.

A szeptemberi csúccsal kapcsolatban kijelentette: fontos előrelépést jelentett, amikor Orbán Viktor mandátumot kapott a V4-től. Több uniós jogszabály-változás van napirenden a kiküldetés témakörében, ezek hátrányosan érintenék a régió fuvaroscégeit.

Reméli, hogy Macron-t jó irányba fogja befolyásolni a szeptemberi csúcs.

Piaci versenyt kell fenntartani, de anélkül, hogy korlátoznák a fuvarozók kiküldetését. Mint összegezte, körülbelül 15 ezer magyar munkahely kerülhet veszélybe, ha bevezetik az uniós kiküldetési szabályokat – összegezte a várható következményeket Dittel Gábor.

Több uniós irányelv is sérülhet

Még nem volt példa az ellenőrzésekre négy uniós tagország részéről, de ha ezek bekövetkeznek, nagyon gyorsan beszűkülnek a magyar fuvarozók lehetőségei Nyugat-Európában.

Hozzátette: uniós irányelvek, így a szolgáltatásokkal kapcsolatos irányelvek is sérülhetnek azáltal, ha bevezetik a most tárgyalt szabályokat.