Jól hoz az eBaynek, a Microsoftnak a második negyedév

 

Az internetes kereskedési felületet üzemeltető cég, s a Microsoft egyaránt a vártnál nagyobb profitról és forgalomról számolt be a második negyedévről.

A tőzsdeidőn túli kereskedésben azonban mintegy 4,5 százalékos mínuszba került az árfolyama, mert az eBay csalódást okozó eredményvárakozást közölt a folyó negyedévre.

A cég adózott eredménye 493 millió dollár lett a június végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 496 millió dollár után.

A szakértők által inkább követett egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény az egy évvel korábbi 43 centről 45 centre nőtt az elemzői várakozásoknak megfelelően.

Az eBay bevétele éves szinten 4,4 százalékkal, 2,33 milliárd dollárra emelkedett, nagyobb lett a szakérők által várt 2,31 milliárd dollárnál.

A vállalat azt is közölte, hogy a folyó negyedévre 46-48 cent részvényarányos eredményre számít, elemzők átlagosan 48 centtel számoltak. A cég várakozásait azzal magyarázta, hogy a harmadik negyedévben is sokat költ majd online kereskedési platformjának újraépítésére, korszerűbbé, használhatóbbá tételére, hogy riválisaihoz, például az Amazonhoz képest versenyképes tudjon maradni.

Az eBay egyúttal 3 milliárd dolláros részvény-visszavásárlási program indítását is bejelentette.

Fotó: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

A Microsoft jelentősen növelte nyereségét a második negyedévben, amihez lényegesen hozzájárult a felhőmegoldások üzletág sikere.

A cég adózott eredménye április-júniusban 6,51 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 3,12 milliárd dollárról, több mint duplájára emelkedett. Az egy részvényre jutó eredmény 39 centről 83 centre emelkedett.

A szakértők által inkább figyelt egyszeri tételektől megtisztított nyereség részvényenként 98 cent lett, felülmúlta a szákértői várakozások átlagában szereplő 71 centet.

A cég értékesítési árbevétele 13 százalékkal, 23,3 milliárd dollárra emelkedett.

A felhőmegoldások üzletág forgalma 11 százalékkal, 7,43 milliárd dollárra nőtt. A Windows szoftvereladást is tartalmazó személyi számítógép üzletág értékesítése 1,5 százalékkal, 8,82 milliárd dollárra csökkent.

Az IDC ágazati piackutató intézet adatai szerint 2012 óta csökken a személyi számítógépek eladása világszerte, tavaly 5,7 százalék visszaesést regisztráltak.

A negyedéves eredmények közzétételekor a Microsoft arról is beszámolt, hogy értékesítési és marketing részlegének átszervezése munkavállalók ezreinek elbocsátását vonta maga után. A CNBC július elején közzétett értesülése szerint legalább 3 ezer emberről van szó, döntő részük az értékesítési részleg dolgozója volt. Az elbocsátásra kerülők 75 százaléka a Microsoft külföldi érdekeltségeinél dolgozott.

A Microsoft az Egyesült Államokban 70 ezer embert, világszerte összesen 120 ezer embert foglalkoztat.

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat Brandz Top 100 felmérése alapján idén a Google és az Apple után a Microsoft a világ harmadik legértékesebb márkája. A Microsoftot az Amazon és a Facebook követi.

A Google márka értéke a tavalyi adatokhoz képest 7 százalékkal, 245,6 milliárd dollárra, az Apple értéke 3 százalékkal, 234,7 milliárd dollárra, a Microsofté 18 százalékkal, 143,2 milliárd dollárra, az Amazoné 41 százalékkal, 139,3 milliárd dollárra, a Facebooké pedig 27 százalékkal, 129,8 milliárd dollárra nőtt.

A nyilvános cégadatok szerint a Microsoft Magyarország 2015-ben 17,1 milliárd forint árbevételt ért el az egy évvel korábbi 13,2 milliárd forint után. A cég adózott eredménye 2015-ben 1,2 milliárd forint volt az előző évi 1 milliárd forintot követően.