Egyáltalán nem azok játszanak, akiket hinnénk

 

Nemrég fejeződött be Los Angelesben az Electronic Entertainment Expo (E3). Tanulságos az ESA kapcsolódó áprilisi felmérése.

A legnagyobb gyártók, köztük a Sony és a Microsoft bemutatták legújabb játékaikat a célközönségnek.

De hogy ki is pontosan a célközönség?

Él bennünk a tévhit, hogy a középiskolás korosztály, elsősorban fiúk játszanak videojátékokat.

Mint az Entertainment Software Association (ESA) jelentéséből kiderül, valójában az amerikai piacon többségben nem a fiatalok játszanak, és messze nem csak a férfiak.

Infographic: Gaming Is Not a Question of Age or Gender | Statista

Mint a Statista grafikonja mutatja, négyből egy játékos 50 év fölötti. Az átlagos női játékos 37, a férfi 33 éves.

Az ESA szerint az amerikai családok 65 százalékában van legalább egy olyan személy, aki hetente több mint 3 órát játszik videojátékokkal.