A húsvét az új karácsony?

A címben szereplő kérdést a BBC tette fel annak kapcsán, hogy a boltok egyre több díszítőtárgyat kínálnak húsvétra. „Bezzeg a régi szép időkben!”

Egy igazán trendi húsvéti asztalterítéknek már elengedhetetlen kelléke a külön az ünnepre készült csecsebecsék. Ezt támasztja alá a Good Housekeeping (Jó háztartás) magazin szerkesztője, Carolyn Bailey is, aki elmondta, hogy soha nem vásároltak az emberek ennyi húsvéti dekorációt.

Kislányok gyűjtenek húsvéti tojásokat a németországi Quelkhornban 2016. március 27-én, húsvétvasárnap. (MTI/EPA/Ingo Wagner)

(MTI/EPA/Ingo Wagner)

Második karácsony

„Húsvét egy második karácsonnyá kezd válni” – emelt ki Bailey. És természetesen a kiskereskedők nagy örömmel szálltak fel erre a vonatra – írja a BBC. Ugyanakkor ehhez a megállapításhoz nem kell Nagy-Britanniáig repülnünk, elég körbenéznünk a hazai szupermarketekben vagy kisboltokban.

Hosszasan sorolják, hogy a különféle nagy láncok milyen árukkal készülnek: répa formájú lámpácskák és húsvéti koszorúk, de a tojások is tartják a trendeket, így már csillogósat és pomponosat is választhatunk. Az írás felhívja rá a figyelmet, hogy a tojásdíszítés nem új jelenség, a Fabergé ház már 1842 óta diktálja a divatot.

Keresztény tradíciók

Maga a tojásnak a húsvéttal való összekapcsolása még régebbre tehető – jegyzik meg. A keresztény kultúrkörben az új életet és az üres sírt is jelképezik.

„Sok szempontból a húsvét a legjelentősebb keresztény ünnep. Az embereknek okot kell adni rá, hogy emlékezzenek erre” – mondta el Sarah Rowland Jones kanonok.

Jó irány is lehet

„Ha a több húsvétnak köszönhetően ez emberek a kereszténység karikatúrája mögé tekintenek – annak a mélyére, amiben több mint kétmilliárd ember világszerte hisz –, akkor ez egy jó dolog” – tette hozzá Jones.

Ha a fenti gondolatot követjük, akkor a britek jó úton haladnak, hiszen karácsony után a húsvét a második legnagyobb fogyasztási esemény. A Mintel piackutató szerint 550 millió fontot költöttek 2016-ban, míg a Hobbycraft kézműveslánc arról számolt be, hogy eladásai tavaly 44 százalékkal nőttek a húsvéti roham alatt.

Az emberek egyre inkább keresik az okokat az ünneplésre, így a „szezonális események”, mint a húsvét és a halloween felértékelődnek – mondta el a Hobbycraft munkatársa.