Három divatmárka is Android okosórát készít – nem lesz olcsó

A nemzetközi bázeli kiállítás, a Baselworld 2017 a világ elsőszámú órás rendezvénye. Most ruházati cégek rukkoltak elő droidos meglepetéssel.

A Hugo Boss és a Tommy Hilfiger – előbbi még drágább, mint a másik – divatcég rukkolt elő saját márkanév alatt Android Wear 2.0 operációs rendszert futtató órákkal. A Diesel középre pozicionálta magát.

Vélhetően azt a tátongó űrt akarják betölteni, amit a Motorola távozása hagy maga után.

Egyelőre alig valamennyi technikai részlet ismert a készülékekről: a kevés információ alapján úgy fest, inkább a divatnak, semmint a technikának akarnak megfelelni.

A Hugo Boss óra, a Touch elegáns bőrszíjjal jön, kapott NFC-t, de nincs rajta pulzusmérő. Várhatóan augusztusban landol a piacon, mintegy 395 dolláros árcédulával.

Ennél olcsóbb lesz a Tommy Hilfiger egészen képtelen nevet kapott holmija, a TH24 / 7You (a The Verge szerint ez az egyik legrosszabb terméknév, amivel valaha is találkoztak), s menőbb, lazább kivitelt kapott. Az ára elfogadhatóbb, 299 dollár magasságában várható – igaz, hiányzik belőle az NFC is, meg a pulzusmérő is.

Látványos a harmadik gyártó, a Diesel „On” nevet kapott órája. Három gombja sejtetni engedi, hogy forgó koronával látták el.

Kijelző méretről, pulzusmérőről nincs információ egyelőre, azt viszont tudni, hogy Snapdragon 2100 chipset dohog a készülékben. 325 dollárt kóstál, s még az idén megérkezik.