Nem a kártyát, a mobilt akarjuk a terminálhoz érinteni

Egy felmérés szerint áttörés jöhet a mobilfizetésben 2017-ben Magyarországon.

Az egyérintéses mobilfizetés a következő olyan innovatív fizetési megoldás, amely széles körben elterjed Magyarországon, vagyis egyre többen fizetnek majd a boltokban úgy, hogy okostelefonjukat érintik a terminálhoz. A fizetéstechnológiai vállalat felmérésében megkérdezett magyar felhasználók kétharmada szívesen fizetne ilyen módon, a legtöbben azért, mert a mobil egyébként is mindig náluk van.

erinteses mobilfizetes

Nem csupán a szótárt, a térképet, a tudakozót, a stopperórát, a banki sorbanállást és az újságot is, vagy a tematikus hírkeresőt, a reptéri alkalmazást, az utazástervezőt is kiválthatja az okostelefon: a mobiltárcák megjelenésével a boltokban is fizethetünk mobileszközzel, ugyanolyan egyszerűen, mint ha az érintőkártyánkat használnánk.

A „Mobilfizetés Magyarországon” felmérés szerint válaszadók 67 százaléka kipróbálná az új mobilfizetést – ha a bankjánál elérhető lenne ez a szolgáltatás, és mind a bankkártyája, mind az okostelefonja alkalmas lenne az ilyen fizetésre -, 25 százalékuk pedig kifejezetten lelkesnek bizonyult a szolgáltatás használatával kapcsolatban.

A kérdőívet kitöltőkkel ismertetett mobilfizetési megoldás azért is vonzó a felhasználók számára, mert rendkívül egyszerű a használata: a telefonunkat érintjük a terminálhoz, ugyanúgy, mint az egyérintéses bankkártyánkat. A fizetési folyamat ugyanolyan gyors és kényelmes, mint ha az érintőkártyát használnánk, viszont a plasztikot már nem is kell magunknál tartani.

Az egyérintéses mobilfizetés hazai terjedését segíti, hogy a technológiai feltételek országszerte adottak, a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint ugyanis a vásárlók már több mint 83 ezer 500 terminálnál fizethetnek egyetlen érintéssel.

Magyarországon jelenleg az Android készülékek közül a 4.4 és az annál újabb verziót futtató eszközök esetében állítható be ez a funkció.

A „Mobilfizetés Magyarországon” felmérést a Mastercard megbízásából a Free Associations készítette. A kutatásban 18-59 év közötti, városban élő, rendszeres jövedelemmel rendelkező kártyabirtokosok vettek részt, akik okostelefont és applikációkat használnak, és online vásárolnak.