Sörözz, hogy segíthess!

 

Jótékonykodni manapság már trendi. Sokakat azonban visszatart, hogy körülményes a megfelelő szervezet kiválasztása, macerával jár a banki átutalás, és olykor nehézkes az ügyintézés is.

Három fiatal egészen új perspektívát teremtett a jótékonykodásnak hazánkban: sörözéssel lehet adományozni. Megalkották a SHARE-t, a közösségi sörmárkát, amelynek megvásárlásával civil egyesületeket, alapítványokat lehet támogatni. Miközben beleszólhat a szervezet munkájába is: ajánlhat alapítványt vagy épp értékesítő kocsmát is.

Forrás: SHARE, Fülöp Dániel Mátyás, 24.hu Forrás: SHARE, Fülöp Dániel Mátyás, 24.hu

Az ötlet másfél éve pattant ki Alvégi Lóci fejéből Berlinben, ahol megitta első jótékony serét. Hazatérve két barátjával, Ádám Istvánnal és Káldi Mártonnal, vágott bele a szervezésbe, és idén szeptember 24-én, a Fenntarthatósági napon elindult a magyar sörmárka is.

– Nem készítettünk profi piackutatást előre, csupán a barátainkon „mértük le” az elképzelésünk erejét – mondta a hirado.hu-nak az ötletgazda. Egyelőre pozitívak a visszajelzések, azt vettük észre, hogy az emberek ki vannak éhezve a jótékonykodásra, ez pedig egy igen könnyű módja a segítségnyújtásnak – tette hozzá.

Az új sörmárka teljes profitját jótékony célra fordítják. Hat alapvető területet jelöltek ki, a sport és egészségügy, kultúra és művészet, tudomány és oktatás, környezetvédelem, szociális ügyek mellett kiemelt szerepet kap az alkoholizmus és az addikció elleni küzdelem. –Mivel sörrel foglalkozunk, ezért különös figyelmet fordítunk erre a területre, ami hazánkban is jelentős probléma – magyarázta. Alvégi Lóci megjegyezte, hogy nem célja a szervezetnek a több alkoholfogyasztásra ösztönzés, de ha már az emberek söröznek, így tudnak közben a jótékonyságra is áldozni. Az induló két termék közül – később a kínálat még bővülni fog – nem véletlen, hogy az egyik alkoholmentes sör – fűzte hozzá.

A szervezetek kiválasztása a területhez választott nagykövet feladata lesz, de természetesen bárki ajánlhat alapítványt. Nagyjából három nagykövet kiléte tűnik már biztosnak, az egyik ebből Kovács Patrícia, aki a kultúra és a művészet felelőse lesz – mondta a kezdeményezés kitalálója. A többi nagykövet személyét még titok fedi, de hamarosan őket is bejelentik a közösségi médiában.

Mivel az alkoholizmus elleni harcban Magyarországon kevés civil szervezet vesz részt, ezért a befolyt összegből ismeretterjesztő kampányokat terveznek, amelyet a közösséghez csatlakozó, tehetséges alkotók készítenének el, természetesen a szakma bevonásával.

Forrás: SHARE, www.facebook.com/fenntarthatonap/?fref=ts Forrás: SHARE, www.facebook.com/fenntarthatonap/?fref=ts

Az elmúlt másfél év nagy része azzal telt, hogy sörfőző partnert kerestünk – mesélte honlapunknak Alvégi Lóci. Olyan beszállítót szerettünk volna, aki állandó minőséget tud biztosítani számunkra és ki tudja szolgálni az esetleg később megnövekedett mennyiségi igényeket is. Elsősorban magyarokat kerestük fel, de végül az Ikkona sörfőzdével állapodtunk meg, amelyet a régió egyik legismertebb sörmestere, Kovács László alapított.

A fiatalok arra számítanak, hogy hazánkban is közkedvelt lesz kezdeményezésük és sikerül a sörpiac egy érzékelhető részét megkaparintaniuk. Cél az, hogy minimum havonta egy szervezetet támogassanak, ami jelenleg 100 ezer forintos alsó határral lehetséges. Ezt az összeget jövőre kétszeresére vagy háromszorosára emelnék.

Söreiket jelenleg négy budapesti szórakozóhelyen, illetve kocsmában árusítják néhány hete már. De arra alapozva, hogy az induló rendezvényen majdnem az egész készlet elfogyott, jövőre akár saját busszal csinálnák végig a fesztiválszezont is.