Nem a mobiltelefont kell kitiltani az iskolából

A szakember szerint nem az a cél, hogy a gyerek ne vihesse be az iskolába a mobiltelefonját, laptopját, tabletjét. Ezeknek az eszközöknek meg kell találni a helyét a tanítási órákon, mert ez még motiválja is diákokat.

Az információs társadalom sebessége nagy felelősséget ró az írástudókra, hangsúlyozta Alföldi István, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság ügyvezető igazgatója a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.

Nem kérdés, hogy a fiatalok, a Z generáció a szórakozás terén professzionális módon kezeli a kütyüket, az viszont már kétséges, hogy ugyanez elmondható például az elektronikus ügyintézésükről.

Hogy a gyerekek magabiztosan használják a digitális tudást, a pedagógusoknak is megfelelő ismeretekkel kell rendelkezniük, hangsúlyozta a szakember.

Alföldi István elmondta, éppen most indítanak olyan tanfolyamot, amely nem informatikaszakos tanároknak kíván segítséget nyújtani abban, hogy miként tudják az informatika, az infokommunikáció eszközeit az órák előkészítésében, lebonyolításában, a tesztek elkészítésében használni. Ehhez szükség van arra, hogy a tanároknak legyen a digitális írástudása, ismerjék az adatbázisokat, amelyekből mindenféle információt szerezhetnek.

A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság ügyvezető igazgatója beszámolt arról is, hogy éppen most vannak a végén annak a pilot-fázisnak, amikor négy városban – Debrecenben, Budapesten, Szolnokon és Győrben – mintegy hatvan tanár segítségével próbálták ki a társaság által összeállított modult.

Galló Péter, a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum vezetője hozzátette: az elmúlt években a pedagógusokkal együttműködve nagyon komoly munkát végeztek annak érdekében, hogy az informatikai tudás, az IKT-ismeretek végre kiszabadulhassanak a számítógéptermek fogságából, és eljuthassanak az iskolák tantermeibe. Ehhez azonban nem elég a pedagógusok informatikai tudását növelni, hanem célt, módszertani alapot kell nyújtani számukra, amit ki tudnak egészíteni az informatikai ismereteikkel, illetve hasznosítani tudják az informatikai ismereteiket.

Galló szerint nem az a cél, hogy a gyerek ne vihesse be az iskolába a mobiltelefonját, laptopját, tabletjét, hanem ezeknek az eszközöknek meg kell találni a helyét a tanítási órákon, mert ez még motiválja is diákokat.