Mégsem kocák a kockák!

A nagy gamer fiatalok korántsem csak a gép előtt kockulnak, sőt, sokkal többet sportolnak és jobban odafigyelnek magukra, mint a többiek.

A számítógéppel, konzollal játszó fiatalok puhányok, sápadtak és a valóságban egy zsemlét nem mernek kérni a közértben – tartja a közhiedelemben.

Ám valójában igazán életrevalóak, sőt, az átlagon felül sportosak – derült ki egy új magyar felmérésből.

Míg a magyarok 38 százaléka sportol legalább hetente egyszer, addig a gamerek körében ez az arány több mint 60 százalék – mondta el az M1 Minden Tudás című műsorában Damsa Andrei, a felmérést végző Játékoslét kutatóközpont szakmai vezetője.

A kérdőívet összesen 8600 fiatal játékos töltötte ki, az eredmény a kutatókat is meglepte.

„Tudjuk, hogy a játékosok odafigyelnek a testmozgásra, a testedzésre, viszont nem gondoltuk volna, hogy ennyien, és azt sem, hogy ilyen mértékben fog elütni a magyar átlagtól” – emelte ki Damsa Andrei.

Vagyis a digitális generáció a kinti világban is keresi az élményeket, egyáltalán nem akarnak csak a gép előtt ülni, de ki kell tudni őket mozdítani.

A szakmai vezető szerint a játékosokat a rengeteg kritika is ösztönzi arra, hogy jobban odafigyeljenek magukra, ezért lehetnek sportosabbak azoknál, akik nem játszanak.

A játékosok elsősorban az egészségükre, a fittségükre figyelnek, de motiváló tényező a külcsín, a sportos testalkat valamint a mozgás öröme is.

Legnépszerűbb mozgás köztük az erősítés, második a kerékpározás, harmadik a futás, a negyedik helyen pedig a csapatsportok állnak, például a foci és a kosárlabda.

Érdekes összefüggés, hogy akik csapatban szeretnek számítógépes játékkal játszani, azok nagyobb valószínűséggel fognak csapatban sportolni.

Gamer fiatal (Forrás: M1 Minden Tudás)

Gamer fiatal (Forrás: M1 Minden Tudás)

 

A legutóbbi őrület, a Pokémon GO a világ minden táján bebizonyította, hogy a gamereket nem is olyan nehéz kimozdítani.

A mozgással járó játékok egyébként is egyre népszerűbbek, a valós és a virtuális tér nem összeférhetetlen egymással.

Jó program egyébként családi, vagy baráti videojátékozás is lehet.

Amíg 10-20 évvel ezelőtt ezek a játékok főleg egy személyre íródtak, addig a mai online játékok közösséget teremthetnek.

Ezek a játékok a csapatba tartozás élményét is megadhatják, ahol a résztvevők közösségi normákat is tanulhatnak.