Új közösségi bormárkával fut neki a szezonnak a Balaton. Megalkották a régió első közös bormárkáját, a BalatonBort, mely a 2015-ös évjárattal indul. A lényege, hogy a vezető termelők egységes arculattal, azonos címkével lépnek piacra, csak a termelő neve különbözteti meg a borokat.
A BalatonBor az első régiós bormárka Magyarországon, 21 termelő készítette el a saját balatoni olaszrizlingjét. Erre azért volt szükség, mert a világon alapvetően nem országok, hanem régiók versenyeznek egymással, így Elzász, Bordeaux vagy Burgundia mellé kellett felkerülni a térképre – mondta Kardos Gábor, a Balatoni Kör szóvivője az M1 Ma reggel című műsorában.
Ahhoz, hogy egy pincészet olaszrizlingje BalatonBor lehessen, és használhassa az egységes arculatot és azonos címkét, a vezető termelők által közösen létrehozott kritériumrendszernek kell megfelelnie – tette hozzá.
És hogy miért pont az olaszrizling lett az első hazai régiós bormárka? Kardos Gábor ezt azzal magyarázta, hogy nemcsak a Balaton, hanem Magyarország egyik meghatározó fehérbor fajtája is, jó sztenderdet állít be és a kedvező ár-érték aránya miatt garancia lehet arra, hogy a nyár slágere legyen.
Elmondta azt is: szeretnék, ha a korábbinál sokkal modernebb Balaton-arculat jönne létre, ezt vették figyelembe a címke tervezésekor is, és törekszenek arra, hogy a BalatonBor modellértékűvé váljon a többi régió számára.
Az új bort csütörtökön mutatták be a Gourmet Fesztiválon. A palackok a hazai debütálással párhuzamosan külföldön is megjelennek. Berlinben például a magyar turisztikai képviselet külön kirakatot rendezett be erre a célra, és a legnagyobb német turisztikai vásáron is bemutatták a BalatonBort.