Citromdíjat osztanának a nagykörúti kirakatoknak

Az ünnep közeledtével a legtöbb bolt kirakata már karácsonyi pompában csalogatja a vevőket. Budapest belvárosában kirakatverseny is zajlik. Milyen trendek léteznek? Milyen jelentősége van a kirakatoknak? Sokan persze már a világhálón szerzik be az ajándékokat. Milyen "kirakata" van a webáruházaknak?

Minden évben vannak karácsonyi trendek. Az internet segítségével könnyen fel is lehet kutatni ezeket. Ráadásul háromévente rendezik meg Frankfurtban a Christmasworld kiállítást, ahol felállítják a következő három év divatját. Komoly háttér- és gyártóipara van ugyanis a dekoratőr szakmának, annak is fel kell készülnie - magyarázta Sárkics Eszter, a Jaschik Álmos Művészeti Szakközépiskola dekoratőr szaktanára a Kossuth Rádió Napközben című műsorában. Idén a természetes anyagok jelentik a divatot, tobozok, ágak, szárított termések felhasználása, illetve textilek újraértelmezése. Egy nyugodt vidéki miliő, vagy otthoni romantikus hangulat megteremtése a cél ezekkel - mutatott rá.

Karácsonyi díszítés egy bevásárlóközpontban. MTI Fotó: Mohai Balázs



Citromdíjas teljesítmények 

Hiába azonban a trendek, az utcakép egyelőre nem nevezhető divatosnak. Sőt, Sándor Miklós, a Dekorszövetség elnöke szerint Budapest kirakatok szempontjából le van maradva a Nyugathoz képest. A Nagykörúton sorra lehetne osztani a citromdíjat, ha lenne ilyen - fogalmazott. Úgy vélte, az üzlettulajdonosok többsége nem szívesen költ reklámra, szükséges rossznak tekintheti. A kirakatrendezők alig jutnak munkához, sok üzlet inkább házilag oldja meg a díszítést, a legtöbb esetben az olyan is - állapította meg.



Trendi online kirakat 

Nemcsak a valós, hanem az online világban is vannak kirakatok. Ezek a weboldalak és webshopok, amelyek szintén alkalmazkodnak az ünnepi forgataghoz, mind kinézetben, mind áruválasztékban, a trendek itt is megjelennek - világított rá Fehér Márton Online Marketing Akadémia alapítója, trénere. Szerinte az interneten is fontosak az aktualitások, a karácsony érzetének megteremtése, de talán még fontosabb a gyors információáramlás és felellhetőség, az árak és az áruk összehasonlíthatósága, ami mind az online, mind a nem online vásárlásokat is segíti aztán.
Hallgassa meg!