A Lepsény-Szántód-Kőröshegy vasútszakasz 32 kilométer hosszan újult meg, amire mintegy 50 éve várt a térség - mondta Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden, a szabadisóstói vasútállomásnál tartott átadóünnepségen.
A beruházás határidőre, 29,9 milliárd forintból valósult meg 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával. A legmodernebb, nagygépes technológiával felújított vasúti pályán a korábbi 60-80 kilométer/óra sebesség helyett a vonatok már 100 kilométer/óra sebességgel haladhatnak.
Siófok, 2015. november 17.
Egy személyvonat érkezik Siófok-Szabadisóstó állomásra 2015. november 17-én. Felavatták a Lepsény-Szántód-Köröshegy vasútvonal 32 kilométer hosszan megújult szakaszát.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. november 17.
Egy személyvonat érkezik Siófok-Szabadisóstó állomásra 2015. november 17-én. Felavatták a Lepsény-Szántód-Köröshegy vasútvonal 32 kilométer hosszan megújult szakaszát.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. november 17.
Fénysorompó a Siófok-Szabadisóstó vasútállomásnál 2015. november 17-én. Felavatták a Lepsény-Szántód-Köröshegy vasútvonal 32 kilométer hosszan megújult szakaszát.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Balatonszabadi, 2015. november 17.
Egy személyvonat Balatonvilágos és Siófok-Szabadisóstó között 2015. november 17-én. Felavatták a Lepsény-Szántód-Köröshegy vasútvonal 32 kilométer hosszan megújult szakaszát.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. november 17.
Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese beszédet mond a Lepsény-Szántód-Köröshegy vasútvonal 32 kilométer hosszan megújult szakaszának átadásán a Siófok-Szabadisóstó vasútállomásnál 2015. november 17-én. Mögötte Witzmann Mihály, a térség fideszes országgyűlési képviselője.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Zamárdi, 2015. november 17.
Egy személyvonat a Zamárdi felső vasútállomásnál 2015. november 17-én. Felavatták a Lepsény-Szántód-Köröshegy vasútvonal 32 kilométer hosszan megújult szakaszát.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. november 17.
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédet mond a Lepsény-Szántód-Köröshegy vasútvonal 32 kilométer hosszan megújult szakaszának átadásán a Siófok-Szabadisóstó vasútállomásnál 2015. november 17-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Zamárdi, 2015. június 17.
Zamárdi vasúti megállóhely 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. június 17.
Egy M61 017-es dízelmozdony vontatta mérőkocsi Szabadisóstónál 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. június 17.
Egy M61 017-es dízelmozdony vontatta mérőkocsi halad Szabadisóstónál 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. június 17.
Egy V 43-as villanymozdony vontatta gyorsvonat halad Siófok és Balatonszabadi között 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Zamárdi, 2015. június 17.
Munkások az utolsó simításokat végzik Zamárdi felső vasúti megállóhely peronjait szegélyező MÁV H-kerítésen 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Balatonföldvár, 2015. június 17.
Egy Traxx villanymozdony vontatta gyorsvonat érkezik Balatonföldvár vasúti megállóhelyre 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Balatonföldvár, 2015. június 17.
Egy V63-as mozdony vontatta tehervonat halad a balatonföldvári védett platánsor alatt 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. június 17.
Jelzőőr várja a vonatot Balatonszéplak alsó vasúti megállóhelynél lévő átjáróban 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Balatonvilágos, 2015. június 17.
Munkavonat halad az átépítés alatt lévő balatonvilágosi átjárónál 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. június 17.
Egy V 43-as villanymozdony vontatta személyvonat halad Szabadisóstó és Balatonvilágos között 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Zamárdi, 2015. június 17.
Egy V 43-as villanymozdony vontatta gyorsvonat érkezik Zamárdi felsőre 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Balatonföldvár, 2015. június 17.
Egy V43-as mozdony halad a balatonföldvári védett platánsor alatt 2015. június 16-án. A napokban adták át a Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti korszerűsített vasúti vonalszakaszt.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
-
-
Siófok, 2015. június 13.
Nosztalgiavonat halad a korszerűsített, Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti vasúti vonalszakaszon, Siófok közelében 2015. június 13-án, a pályaszakasz átadása napján.
MTI Fotó: Varga György
Az állomásokon kialakított magas peronok könnyebb le-és felszállást jelentenek az utazóknak. A 17 kilométer hosszan lefektetett új, rugalmas, zaj-, és rezgéscsillapító sínágyazatnak köszönhetően jelentősen csökkent a környék zajterhelése.
Tasó László beszélt arról is, hogy az új uniós fejlesztési ciklusban ezer milliárd forint feletti uniós támogatási összeg áll rendelkezésre vasútfejlesztésre, ami szükséges is a kötöttpályás közlekedés versenyképességének növeléséért.
A tervek szerint az uniós ciklus végéig mintegy 450 kilométernyi vasútvonal villamosítása történik meg, és 400 kilométeren valósul meg teljes pályarekonstrukció. A cél, hogy megfelelő alternatív közlekedési lehetőséget nyújtson a vasúti közlekedés a közúti mellett, és javuljon a kettő közötti arány - hangsúlyozta. Megjegyezte, hogy a vasútfejlesztések eddig jellemzően mindenhol az országban magas színvonalon történtek meg - tette hozzá.
Beszámolt arról is, hogy folytatódik a dél-balatoni vasútfejlesztés, amelynek második ütemében 2018-ig Szántód-Kőröshegytől Balatonszentgyörgyig, közel 53 kilométer hosszan újulhat meg a pálya. Ennél a 44 milliárd forintos költségvetésű projektnél egy hónap múlva zárul a közbeszerzési eljárás és a tervek szerint jövő év tavaszán indulhat az építkezés.
Witzmann Mihály (Fidesz-KDNP), a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: a felújítás szolgálja az utasbiztonság, és az utasok komfortérzetének javítása mellett a térség gazdaságának további élénkülését, a turisztikai ágazat további erősödését is.
Pál László, a MÁV általános vezérigazgató-helyettese elmondta, a dél-balatoni vasútvonal a 30-as számú nemzetközi fővonal is egyben, ezért kiemelten fontos. Szólt arról is, hogy a fejlesztések révén a későbbiekben 120 kilométer/órás sebességgel is közlekedhetnek majd a vonatok, gyorsabban el lehet majd érni a kiemelt üdülőövezetet, amitől az utasszám növekedését remélik.
Mosóczi László, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vasúti igazgatójának beszámolója szerint az elmúlt uniós fejlesztési ciklusban 340 kilométer gyorsforgalmi út, 1100 kilométer közút és 540 kilométer vasúti pálya épült, illetve újult meg.
A Budapest-Székesfehérvár közötti, valamint a most átadott dél-balatoni felújításnak köszönhetően az utazási idő Budapest és Siófok között 105-114 percről 76 percre csökkenhet a leggyorsabb járaton - mondta.
A dél-balatoni vasútfelújítás folytatásával Keszthelyig átlagosan további 10 perccel rövidülhet majd a vonatok menetideje. Beszélt arról is, hogy a Balatontól délre eső térségben felújítják a Kaposvár-Fonyódi vasúti szakaszt is, amelynek révén a jelenlegi 75-80 perces menetidő 55 percre csökken majd - tette hozzá.