Tévé és okoseszköz párharc itthon

Egy év alatt két és félszeresére nőtt azoknak a magyaroknak a száma, akik legalább hetente streamelnek filmeket, sorozatokat vagy más videókat, és többen választanak fizetős tartalomszolgáltatást is.

Nagykanállal fogyasztja a magyar a videót.

Ez derül ki a Samsung Techonomic Index 2015-ös kutatásából. Akik fizettek online tartalomért, átlagosan havi 3327 forintot költöttek streamingre. Hétből egy válaszadó naponta néz filmet okostelefonon, tableten, vagy PC-n, de továbbra is a tévéé a főszerep, amelyet a magyarok 84 százaléka kapcsol be minden egyes nap, és amely előtt átlagosan közel három órát töltünk naponta.

Streaming az új divat

Átalakítja a film és sorozatnézési szokásainkat a gyorsabb internethez való hozzáférés, és az egyre több internethez kapcsolódó okoseszköz, köztük az okostévék terjedése. Az összeurópai kutatás adatai szerint 2015-ben az előző évhez képest több mint két és félszeresére, 57 százalékra nőtt azok aránya, akik legalább hetente néznek valamilyen online (streaming) tévé vagy videó tartalmat, a magyarok egynegyede pedig már napi rendszerességgel nézi így kedvenc filmjeit vagy sorozatait.

Kisebb mértékben a videóletöltés népszerűsége is növekedett 2014-hez képest: 8 százalékponttal 48 százalékra emelkedett azok aránya, akik legalább heti rendszerességgel töltenek le sorozatokat, filmeket és más videókat a netről – az összes válaszadó 16 százaléka teszi ezt minden nap.

Mindez azt is jelent, hogy a legnépszerűbb netes tartalmak és szolgáltatások a filmnézéshez kapcsolódnak, megelőzve a zenei tartalmak fogyasztását is (heti rendszerességgel magyarok 49 százaléka hallgat online zenét, és 47 százaléka tölt le zenéket legalább hetente).

Azért továbbra is a tévéé a főszerep

Ma már fontos szerepet játszik az okostelefon, tablet, illetve a PC és a laptop is a videós tartalmak fogyasztásában: ezeken az eszközökön a magyarok 40 százaléka szokott filmeket és sorozatokat nézni – hétből egy válaszadó pedig napi rendszerességgel teszi ezt. Átlagosan 1-1 órát töltenek vele azokon a napon, amikor ezeket az eszközöket választják videó nézéshez.

Az okostelefonok és táblagépek gyors terjedése ellenére azonban továbbra is a televízió a magyarok kedvence: a válaszadók 84 százaléka kapcsolja be minden nap a tévét, amivel egy-egy használati napon átlagosan közel három órát (2 óra 50 percet) töltenek el, 28 perccel többet, mint 2014-ben.

televizio teve TV Samsung kutatas

A Samsung felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok 13 százaléka tervezi új tévé beszerezését a következő három hónapban – ennél csupán új mobiltelefont szeretnének többen vásárolni (23 százalék). Összehasonlítva más elektronikai és háztartási eszközökkel, a televízió esetében a legfontosabb érv, hogy nagyobb tudású, modernebb modellre szeretnék cserélni a jelenlegit (a tévé vásárlást tervezők 25 százaléka jelölte ezt az okok között)..

Egyre népszerűbbek a prémium tartalmak

Egyre több magyar fizet is a prémium tartalmakért: 2015-ben minden negyedik magyar előfizető fizetett online (streaming) televíziós szolgáltatásért és minden ötödik videó letöltésért. Akik fizettek már online tartalomért streamingre átlagosan 3327 forintot, letöltésre átlagosan 2744 forintot költöttek egy hónapban.