Appom-appom mondd meg nékem, ki a zöldebb a vidéken

Eredeti magyar alkalmazás bírhatja rá világszerte a vállalatokat a környezettudatosabb működésre.

Magyarországról indul az egyedülálló GreenAdvisor nevű mobilalkalmazás, mellyel cégeket lehet egyszerűen értékelni aszerint, hogy mennyire környezettudatosak. Az ötletgazdák közösségi finanszírozással kívánják összegyűjteni a fejlesztés elindításához és a béta teszteléshez szükséges forrást. Az egyhónapos pénzgyűjtő kampány a napokban indult a Kickstarteren.

Képünk illusztráció. (MTI/EPA/Vu Hong)



A formabontó nonprofit zöld kezdeményezés a világszerte több száz millió mobilozó által használt, közismert TripAdvisor applikáció logikáján alapszik. Az alkalmazással a felhasználók egy mozdulattal értékelhetnek majd több szempont mentén cégeket aszerint, hogy azok mennyire környezettudatosak.

A közösségi média erejét kihasználó GreenAdvisor segítségével a felhasználók nagyon hatékony, transzparenciát biztosító eszközt kapnak a kezükbe, mellyel elősegíthetik, hogy a vállalati szféra környezettudatosabban működjön. Az értékelt cégek az alkotók elképzelése szerint kénytelenek lesznek nagy nyilvánosság előtt reagálni a véleményekre, illetve remélhetőleg fokozzák környezettudatosságukat. Az alkalmazás ingyenes lesz, a felhasználók megoszthatják értékeléseiket közösségi média profiljaikon keresztül.