Az ügyfélroham miatt hosszabbít a Telenor

A szolgáltató kitolta az áremelés elfogadásával kapcsolatos visszajelzések eredetileg június 30-i határidejét. A kártyás előfizetői szerződésekre azonban speciális szabályok vonatkoznak.

Második napja zsúfoltak a Telenor üzletei a mobilszolgáltató új szerződései miatt. A Híradó stábja kedden délelőtt Dunaújvárosban járt, ahol a mobilszolgáltató mindhárom ügyfélszolgálatánál hosszú sorokban álltak az emberek, ahogy az országban szinte mindenhol. Akkor még úgy volt, éjfélig lehet nyilatkozniuk arról, hogy elfogadják-e a megemelt díjat, és ha lekésik a határidőt, a Telenor automatikusan módosítja a szerződést. Azóta - bár a szolgáltató telefonos ügyfélszolgálata a túlterheltségre hivatkozva továbbra sem elérhető -, egy géphang arról tájékoztatja a telefonálókat, hogy az áremelés elfogadásával kapcsolatos visszajelzések határidejét meghosszabbították, és arra kérik az ügyfeleket, később telefonáljanak.

NMHH: július 1-je után elutasítható a szolgáltató szerződésmódosítási ajánlata

Július 1-je után is van módjuk a Telenor és a Telekom ügyfeleinek elutasítani a szolgáltatók szerződésmódosítási ajánlatát - közölte kedden a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Az NMHH közlése szerint az ügyfélszolgálatok leterheltsége esetén postai úton, tértivevényes küldeményben is nyilatkozhatnak azok az ügyfelek, akik nem kívánják elfogadni a társaságok július 1-jétől tervezett, díjemelést is tartalmazó kétoldalú szerződésmódosítási ajánlatát. Az NMHH arra hívja fel a figyelmet, hogy ha az ügyfél a módosítást nem kívánja elfogadni, akkor azt célszerű a szolgáltató tájékoztatásában szereplő módon és határidőig jeleznie szolgáltatójánál, annak ügyfélszolgálatánál. Az NMHH arra is emlékeztet, az ajánlat elutasítására a jogszabályok szerint alapesetben 15 nap áll rendelkezésre, de a feltöltő kártyás előfizetésekre speciális szabályok vonatkoznak.

Budapest, 2015. június 29.
Szerződésmódosításra váró ügyfelek sorba állnak a Telenor Astoriánál lévő üzletében Budapesten 2015. június 29-én. A mobilszolgáltató július 1-jétől emelte volna a lakossági mobilszolgáltatások díjait, de ha az ügyfél nem fogadja el, az előfizetői szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak.
MTI Fotó: Balogh Zoltán



A kiegészített értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül

Az NMHH emlékeztet, hogy a szolgáltatókkal kötött hatósági szerződésben a társaságok vállalták, hogy kiegészítő értesítést küldenek ügyfeleiknek a tervezett szerződésmódosításról, és ezzel ismételten lehetőséget biztosítottak az ajánlat elutasítására, ezzel biztosítva, hogy az előfizetői jogok a hatósági elvárásoknak és a jogszabályi előírásoknak megfelelően kellően érvényesüljenek. A Telenor június 24-én küldte ki a szerződésmódosítási ajánlatról szóló kiegészített értesítéseket, a Telekom július 1-je után kezdi meg az értesítések kiküldését. Az ügyfelek tehát a kiegészített értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül jelezhetik, ha nem fogadják el a szerződésmódosítást.

A kártyásokra más szabályok vonatkoznak!

A kártyás előfizetői szerződésekre speciális szabályok vonatkoznak. A jogszabályok szerint ugyanis minden egyes egyenlegfeltöltés egy-egy új szerződés megkötésének minősül. Így ha az egyenleg feltöltése július 1-je után történik meg, az akkor hatályos díjakkal zajlik a számlázás. Tehát a régi szerződéssel kapcsolatos módosításról szóló nyilatkozat kártyás előfizetés esetén addig tehető meg, amíg az előfizető a megváltozott feltételek ismeretében nem kezdi meg a szolgáltatás további igénybevételét - például hívást indít -, de legkésőbb az értesítésben megjelölt időpontig. Kártyás előfizetés esetén az egyenlegfeltöltéssel létrejött új kártyás előfizetői szerződésre a feltöltés idején hatályos általános szerződési feltételek díjszabása érvényesül.