Rossz üzenetet küldött a Microsoft

Sokan csalódtak a redmondi óriásban, mikor a héten bejelentette vadonatúj böngészőjének a nevét. Igen, egy név okozta a csalódást.

Kódneve szerint Spartannak nevezték az új böngészőt: ez az elnevezés magában rejtette az ígéretet, hogy a hosszú évek óta lejtmenetben lévő Internet Explorert maradéktalanul kitörli még az emlékezetünkből is a Microsoft. Nem újabb verziószámot kap a böngésző, hanem tökéletesen új váltja föl. A Spartan legfontosabb újdonságai: a magyar hangvezérlést is értő Cortana digitális asszisztens integrálása; a letisztult felület, amely leginkább a Chrome hasonmásának tűnik; a korszerű közösségi funkciók; a teljesen újraírt renderelő motor. Ezektől a felhasználók nagyobb gyorsaságot, biztonságot és megbízható működést vártak – vagyis a rosszemlékű Internet Explorer eltörlését.

A Project Spartan izgalmas név – volt. A bejelentett új elnevezés – Microsoft Edge – viszont az MS Explorer reinkarnációjának hangzik. Elcsépelt – például a Samsung régen használja –, s a The Verge kommentátora szerint úgy is hangzik, mint valami halálosan unalmas adatbázis vagy céges IT-csomag fedőneve.

Microsoft regi es uj e

Ha ez még nem lenne elég, a szoftveróriás még a logón is alig változtatott: rendületlenül maradt a cseppet áramvonalasított, kisbetűs „e”. Az Edge után, természetesen. Ha valaki próbálná feledni a nehézkes, lassú, kompatibilitási hibákkal küszködő Explorert, hát annak emlékeztetőnek ott az „e”.

Mint a Microsoft elismerte, az Edge-t, s az „e”-t is a felhasználók, pontosabban szólva a marketingössztűz alatt álló fókuszcsoportok akarták. Pedig az Apple legendás vezérigazgatója, Steve Jobs világosan megmondta: „Kemény dió fókuszcsoportokkal dolgozni. Az emberek gyakran nem tudják, hogy mit akarnak, amíg meg nem mutatom nekik.” A Microsoft inkább a „Customer Experience Improvement Program”-ot használta indikátorként, s fókuszcsoportokkal dolgozott.