A világban élő magyarok jobb tájékoztatása a cél

Erre törekszik a Magyarország Barátai Alapítvány, amely a hét végén rendezi világtalálkozóját Budapesten.

A Magyarország Barátai Alapítvány arra törekszik, hogy hídszerepet töltsön be a Kárpát-medencében és a diaszpórában élő magyarok között - mondta Vizi E. Szilveszter, a Magyarország Barátai Alapítvány elnöke szerdai sajtótájékoztatóján.

Az alapítvány második, pénteken kezdődő, kétnapos világtalálkozója előtt tartott eseményen Vizi E. Szilveszter kifejtette: azt akarják elérni, hogy a világban élő magyarok rendszeres tájékoztatást kapjanak Magyarországról, és a világban magyarok által elért sikereket megismertessék itthon.

Emellett az is fontos cél, hogy a Magyarországról kialakult kép javuljon a világban, és erről is szó lesz a konferencián - közölte az alapítvány elnöke. Hozzátette: olyan programot akartak összeállítani a világtalálkozóra, amelyért érdemes Budapestre jönni.

Pénteken a résztvevőket fogadja Áder János köztársasági elnök, másnap Trócsányi László igazságügy-miniszter tart előadást az alaptörvényről, majd Orbán Viktor miniszterelnök szólal fel.

Vizi E. Szilveszter elmondta: az alapítvány állami támogatást nem vesz igénybe, működését kizárólag vállalati és magánadományokból biztosítja.

 

Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketingigazgatója, Vizi E. Szilveszter, a Magyarország Barátai Alapítvány elnöke, Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok- és PR-vezetője, valamint Szollár Domokos, a Mol Magyarország kommunikációs igazgatója (b-j) az alapítvány második világtalálkozójáról tartott sajtótájékoztatón a Magyar Tudományos Akadémia klubtermében Budapesten, 2015. május 6-án. (MTI-fotó: Marjai János)

Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketingigazgatója, Vizi E. Szilveszter, a Magyarország Barátai Alapítvány elnöke, Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok- és PR-vezetője, és Szollár Domokos, a Mol Magyarország kommunikációs igazgatója (b-j) az alapítvány második világtalálkozójáról tartott sajtótájékoztatón a Magyar Tudományos Akadémia klubtermében Budapesten, 2015. május 6-án.
(MTI-fotó: Marjai János)



Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok- és PR-vezetője arról beszélt, hogy cége támogatja az alapítvány céljait, és a vállalat feladatának tekinti, hogy öregbítse annak az országnak a hírnevét, amelyben működik. A Magyarország Barátai Alapítvány tevékenységében sok nemzetközileg elismert tudós vesz részt, többükkel a Richter is együttműködik - tette hozzá.

Szollár Domokos, a Mol Magyarország kommunikációs igazgatója azt mondta, üzleti megfontolásból támogatják az alapítványt, ugyanis a legnagyobb magyarországi cégként tudják, hogy milyen fontos az ország jó híre, hiszen ez az ő munkájukra is hatással van. Az, hogy a világban mit gondolnak Magyarországról, befolyásolja, hogy mit gondolnak a Molról, ezért a cég alapvető érdeke a kedvező kép az országról - fejtette ki.

Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketingvezetője is azzal indokolta, hogy a vállalat támogatja az alapítványt, Magyarország megítélése nagymértékben összefügg azzal, hogy a vállalat hogyan jelenik meg külföldön a befektetők és az üzleti partnerek előtt. Ezért az OTP-nek is elemi érdeke, hogy objektív kép alakuljon ki Magyarországról a világban - mutatott rá.

A sajtótájékoztatón kiadott közlemény szerint a Magyarország Barátai Alapítvány 2011-ben azzal a céllal jött létre, hogy "értékközpontúan, de pártatlanul informálja Magyarország barátainak közösségét és a nyilvánosságot a Magyarországgal és a világban élő magyarokkal kapcsolatos eseményekről, eredményekről". Emellett világszerte figyelemmel kíséri a magyarok sikeres társadalmi, kulturális, tudományos és gazdasági tevékenységét, erősíti a kapcsolatot az ország és a diaszpóra között.