Magyar fejlesztés tölti a honlapok üres felületeit

Hazai startup fejlesztésének köszönhetően nincs több kihasználatlan, üres felület a weboldalakon. A CrocTech által alkalmazott technika valós időben kutatja fel a szabad helyeket, és azokat egy algoritmus alapján hasznos tartalmakkal, illetve hirdetésekkel tölti fel.

Miközben a legtöbb weboldal szerkezete statikus, a megjelenő tartalmak dinamikusan változnak: különböző hosszúságú cikkek, aktív vagy éppen inaktív hirdetési zónák, hirdetésblokkolók, folyamatosan bővülő hozzászólások akadályozzák a hatékony és tervezett helykihasználást.

Az így keletkező üres helyeket egy többhasábos oldalon még a legmodernebb tartalomkezelő rendszerek sem tudják kompakt módon kitölteni. Legalábbis mostanáig, ugyanis a magyar CrocTech által fejlesztett Croc Space Optimizer (CSO) éppen erre a problémára kínál megoldást.

Miközben az online médiatulajdonosok folyamatosan dolgoznak a hirdetési potenciál növelésén, nem tervezetten átlagosan egy weboldal 15-20 százalékán nincs sem tartalom, sem hirdetés. Ezt oldja meg a CSO, mely a dinamikusan és esetlegesen keletkező speciális felületek használatával biztosítja a tartalom, a hirdetés és a forma egyensúlyát, s ezen keresztül új bevételi lehetőségek kialakítását és a felhasználói lojalitás növelését.

A megoldást elsőként a CTnetwork hirdetési hálózatában tesztelték nagy látogatottságú oldalak bevonásával. A technika Európa más országaiban is elérhető: a CrocTech exkluzív szerződést kötött stratégiai partnerével, a jelenleg 10 országban havonta mintegy 50 millió felhasználó számára hirdetéseket megjelenítő plista GmbH-val. A német cég elsőként Ausztriában, Németországban és Svájcban vezeti be a magyar megoldást plista Free Space Optimizer néven.