Tizenöt éve sikertörténet az Ifjúsági Üzleti Program

Tizenöt éve sikertörténet. 1453 diák, 145 üzleti terv, 31-en közülük amerikai, és 33-an európai tanulmányúton vettek részt – ezek az Ifjúsági Üzleti Program (IÜP) adatai – hangzott el a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

Horgas Gábor, az IÜP Marketing moduljának a vezetője elmondta: ez egy önkéntes alapon szerveződő program. Jelenleg Magyarországon és Erdélyben működik, egyhetes táborról van szó. Vannak vállalkozói ismeretek, de a marketing és a média területéről is szerezhetnek információt a fiatalok.

Aki részt vesz ebben a programban, egy közösségnek lesz a tagja és a szakmai karrierjét segítő tudáshoz is jut. Volt már több olyan diákjuk, aki a tábor után társaival saját vállalkozásba kezdett – árulta el.
Horgas Gábor a 180 percben

A program elsősorban 17-18 éves diákoknak szól. Egy-egy helyszínen 50-70 résztvevő van, ők csapatokat alkotnak, és ezek versenyeznek egymással üzleti terveikkel vagy az előállított médiatartalommal. Ezt pedig egy szakmai zsűri értékeli egy prezentáció után.

A programot a Calasanctius Ösztöndíj Alapítvány finanszírozza, illetve cégek is támogatják, továbbá a fiataloknak részvételi díjat kell fizetni. Jelenleg április 25-ig 15 ezer forint a díj. Magyarországon július 13-ától 18-ig, Erdélyben, Csíkszeredában pedig július 26-ától augusztus 1-ig tart  a program.