A másodpilótának 630 repülési órája volt

Ezt a Lufthansa légitársaság szóvivője közölte csütörtökön. A repülőgép kapitányának hatezer órányi repülési ideje volt, előzőleg a Lufthansa és a Condor repülőgépeit vezette.

A német légitársaság leányvállalata, a Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén. A másodpilóta 2013 szeptemberében csatlakozott a légitársasághoz, és azóta mindössze hatszázharminc órát repült.

A repülőgép kapitányának a társaság szerint hatezer órányi repülési ideje volt, és mielőtt a Germanwingshez csatlakozott, a Lufthansa és a Condor repülőgépeit vezette. Korábban Carsten Spohr, a Lufthansa elnöke mindkét pilótáról azt mondta Barcelonában, hogy "tapasztaltak és jól kiképzettek" voltak.

A The New York Times című amerikai napilap internetes felületén egy, a baleset okait vizsgáló nyomozó a gép hangrögzítő fekete dobozából nyert információkra hivatkozva azt közölte, hogy az egyik pilóta a baleset előtt elhagyta a pilótafülkét, és nem tudott visszatérni, mielőtt a gép a hegyoldalnak csapódott. A Lufthansa közölte, hogy a vállalat nem tudja megerősíteni az amerikai lapban megjelent információk hitelességét.

A 2001. szeptember 11-ei New York-i terrortámadás óta az amerikai légforgalmi előírások tiltják, hogy a pilóta egyedül maradjon a fülkében. Ha egyikőjük elhagyja a fülkét, egy utaskísérőnek kell addig átvennie a helyét.

A katasztrófa előtt a gép - egyelőre megmagyarázhatatlan okokból - hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.

A gép fedélzetén 150 ember - 144 utas és 6 tagú személyzet - tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője.