Sok a gond a kupongyűjtőkkel

Az ellenőrzött 19, kuponokat értékesítő oldal közül 18 nem tett eleget jogszabályi kötelezettségeinek - tájékoztatott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. A kuponok népszerűségével a panaszok száma is megnőtt, ezért tartotta indokoltnak a hatóság a kuponokat értékesítő internetes oldalak célirányos ellenőrzését.

A jelentős kedvezmények és az internetes vásárlással járó kényelem mellett kockázattal is jár az online vásárlás, mert a felek nincsenek személyesen jelen a szerződéskötéskor, ráadásul sokan nem tudják, hogy a termékeket a kuponos oldalak csak közvetítik, és nem értékesítik - hívta fel a figyelmet az NFH. A panaszkezelés módja miatt 9, a vitarendezési mechanizmusokkal kapcsolatban 14, a békéltető testülethez fordulás lehetőségével kapcsolatosan 15, a kellékszavatossági és termékszavatossági jogokkal kapcsolatosan 11 honlapnál találtak hiányosságokat.

A kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás, felmondás joga, ha a kupont még nem váltotta be. A jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani. A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlap esetében a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a figyelmet arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat.

Az NFH közleményében hozzátette, hogy a fogyasztói beadványok általában nem a kupont rendelkezésre bocsátó szolgáltatóval szemben érkeztek, hanem a tényleges termékértékesítést végző vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás eljárását kifogásolták. Érdemes a nagyobb kupongyűjtő cégeket választani, amelyek szigorúbban szűrik partnereiket, és többük garanciát vállal arra az esetre is, ha a termék vagy szolgáltatás nem felel meg a vevő elvárásainak - hangoztatta a fogyasztóvédelmi hatóság.