Tarlós szerint nincs Vitézy-ügy

Nincs olyan, hogy Vitézy-ügy, ez nem személyes kérdés - jelentette ki a Népszabadságnak Tarlós István főpolgármester azzal kapcsolatban, hogy a Fővárosi Közgyűlés jövő heti ülésére készült előterjesztés szerint a Vitézy Dávid vezette Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a feladatkörei közül csak a közlekedésszervezést és a már zajló beruházásokat tarthatná meg.

A főpolgármester az újság szombati cikke szerint kifejtette: a városigazgatási holding létrehozása a városüzemeltetés racionalizálásának része. A fő célja nem Vitézy Dávid elmozdítása vagy háttérbe szorítása, hanem egy átláthatóbb és egyszerűbb struktúra kialakítása.

Az átalakítás korántsem csak a BKK-t érinti, hiszen a 2010-ben létrehozott másik holding, a Budapesti Városüzemeltetési Központ  (BVK) is beolvad az új cégbe, és onnan is távozik a vezérigazgató, Szarvas Ferenc, de ezen senki nem háborog - mondta.

A cél szerinte egy olyan cégcsoport létrehozása, amely a Fővárosi Közgyűlés döntéseit végrehajtja, ahelyett, hogy önkényesen módosítaná. A BKK korlátlan tulajdonosi jogokat kapott az előző ciklus elején, de nem azért, hogy vitatkozzon a tulajdonost képviselő választott testülettel. Márpedig az elmúlt négy évben erre számos példa adódott - közölte a főpolgármester.

Nem mellesleg - tette hozzá Tarlós István - a már elindított projekteket a BKK végigviheti, csak az újakat nem kapja meg. A BKK mint cég, ha kisebb lesz is, megmarad. Tehát nincs ok semmilyen szerződésmódosításra például az elektronikus jegyrendszert finanszírozó EBRD-vel, hacsak azt nem mondják, hogy a támogatást nem a város és a cége kapta, hanem Vitézy Dávid. Ez azonban több mint furcsa lenne, és nemigen lehetne érvelni mellette - mondta.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerint az elmúlt négy év az előző évtizedek legsikeresebb időszaka volt a budapesti közlekedésfejlesztésben. Több olyan projektet indítottak - budai fonódó, több száz új jármű, elektronikus jegyrendszer - amely hosszú távra ható változásokat eredményezett. A 2010 előtti közlekedésirányítási rendszerrel és négy-öt elkülönülten dolgozó céggel szerinte mindezek nem valósulhattak volna meg.

A BKK vezetője a lapnak elmondta: amikor a BKK-t felállították, az volt a cél, hogy integrált közlekedésszervező alakuljon, amely egyszerre foglalkozik a tömegközlekedéssel, a gyalogosokkal, az autós és a biciklis közlekedéssel. Ezt a modellt számos város alkalmazza sikerrel Londontól Szingapúrig. "Ha azt mondanám, hogy az átalakítási koncepció helyes, vagyis lehet sikeresen irányítani egymástól elkülönülten a különböző közlekedési ágazatokat, akkor az elmúlt évek munkáját kritizálnám. Ezt pedig nem teszem" - közölte.