Az Országgyűlés elé kerülhet a vasúti közlekedésről, illetve a légi, vasúti és vízi közlekedési balesetek szakmai vizsgálatáról szóló törvény.
A parlament gazdasági bizottsága hétfői ülésén a kormánypárti képviselők 8 igen és a független Varju László egy nem szavazata mellett vette tárgysorozatba Völner Pál (Fidesz) erről szóló önálló indítványát.
Az Európai Bizottság szeptemberben küldte meg Magyarországnak azt az indoklással ellátott véleményt, amely a vasút biztonságával, a vasúttársaságok engedélyezésével és a vasúti infrastruktúra használati díjával kapcsolatos kötelezettségszegést tartalmazza.
Völner Pál az ülésen kiemelte, hogy a törvények módosítására a kötelezettségszegési eljárás mielőbbi lezárása végett van szükség.
A bizottság tárgyalta Vona Gábor, Gyöngyösi Márton, és Kepli Lajos jobbikos képviselők önálló indítványát, amelyben egy, a Déli Áramlat földgázvezeték magyarországi szakaszának megépítésével kapcsolatos megállapodás megkötését felügyelő eseti bizottság létrehozását javasolták.
Kepli Lajos a bizottság ülésén kiemelte: azért tartják fontosnak a bizottság létrehozását, hogy a beruházás ne válhasson "politikai játszmák játékszerévé". Gyöngyösi Márton elmondta: az energiaellátás kérdése Magyarországon az elmúlt évtizedekben "politikai üggyé silányult", holott súlyos, szakmai, energetikai kérdésről van szó. Úgy vélte, azért kell létrehozni az eseti bizottságot, mert fennáll a veszélye annak, hogy az Egyesült Államok és az Európai Unió nyomására több országban is ellehetetlenül a beruházás, ezt pedig a magyar érdekek szem előtt tartása mellett ki kell védeni.
Mengyi Roland (Fidesz) felhívta a figyelmet arra, hogy a legmagasabb szinten foglalkoznak a Déli Áramlat kérdésével, és a gazdasági bizottságon belül energetikai albizottság is működik, így a jobbikos indítvány "nyitott kapukat dönget", megvannak a megfelelő, már létező fórumok a kérdés megvitatására.
Az eseti bizottság létrehozására irányuló indítványt a bizottság egyhangúlag elutasította.