A parlament elé kerülhet a vasúti törvény

Az Országgyűlés elé kerülhet a vasúti közlekedésről, illetve a légi, vasúti és vízi közlekedési balesetek szakmai vizsgálatáról szóló törvény.

A parlament gazdasági bizottsága hétfői ülésén a kormánypárti képviselők 8 igen és a független Varju László egy nem szavazata mellett vette tárgysorozatba Völner Pál (Fidesz) erről szóló önálló indítványát.

Az Európai Bizottság szeptemberben küldte meg Magyarországnak azt az indoklással ellátott véleményt, amely a vasút biztonságával, a vasúttársaságok engedélyezésével és a vasúti infrastruktúra használati díjával kapcsolatos kötelezettségszegést tartalmazza.

Völner Pál az ülésen kiemelte, hogy a törvények módosítására a kötelezettségszegési eljárás mielőbbi lezárása végett van szükség.

A bizottság tárgyalta Vona Gábor, Gyöngyösi Márton, és Kepli Lajos jobbikos képviselők önálló indítványát, amelyben egy, a Déli Áramlat földgázvezeték magyarországi szakaszának megépítésével kapcsolatos megállapodás megkötését felügyelő eseti bizottság létrehozását javasolták.

Kepli Lajos a bizottság ülésén kiemelte: azért tartják fontosnak a bizottság létrehozását, hogy a beruházás ne válhasson "politikai játszmák játékszerévé". Gyöngyösi Márton elmondta: az energiaellátás kérdése Magyarországon az elmúlt évtizedekben "politikai üggyé silányult", holott súlyos, szakmai, energetikai kérdésről van szó. Úgy vélte, azért kell létrehozni az eseti bizottságot, mert fennáll a veszélye annak, hogy az Egyesült Államok és az Európai Unió nyomására több országban is ellehetetlenül a beruházás, ezt pedig a magyar érdekek szem előtt tartása mellett ki kell védeni.

Mengyi Roland (Fidesz) felhívta a figyelmet arra, hogy a legmagasabb szinten foglalkoznak a Déli Áramlat kérdésével, és a gazdasági bizottságon belül energetikai albizottság is működik, így a jobbikos indítvány "nyitott kapukat dönget", megvannak a megfelelő, már létező fórumok a kérdés megvitatására.

Az eseti bizottság létrehozására irányuló indítványt a bizottság egyhangúlag elutasította.