Éjjel-nappal, mindenütt online

Friss jelentés szerint a fogyasztók mobil eszközhasználata során a munka és a magánélet határai éppúgy elmosódnak, ahogyan az otthoni és a szabadtéri tartózkodás közöttiek.

A felhasználók helytől és időponttól függetlenül egyre inkább váltogatják a képernyőket (eszközöket), hogy a legváltozatosabb helyszínekről is hozzáférhessenek különböző szolgáltatásokhoz és tartalmakhoz.

1 okostelefon táblagép laptop használat

A fogyasztók azonnali több képernyő között váltanak, hogy bárhol és bármikor elérhessék a szolgáltatásokat és tartalmakat. 26 százalékuk szerint a csatlakozó eszközök (például az okostelefonok) elmosták a munka és a magánélet közötti megkülönböztetést.

A csatlakoztathatóság növekedésével a fogyasztók nagyobb rugalmasságot igényelnek, és annak szabadságát, hogy több eszközt használhassanak a feladatok végzéséhez – helyszíntől függetlenül. Az emberek manapság olyan dolgokat is végeznek az általuk választott helyszíneken, amelyek korábban helyszínfüggő tevékenységnek számítottak, például közösségi oldalak felkeresése a munkahelyen vagy banki szolgáltatások elérése otthonról.

A dolgozó népesség 12 százaléka hetente többször vásárol online a munkahelyén, és 25 százalékuk hetente számos alkalommal mélyed bele a közösségi hálózatok valamelyikébe az irodában. Ez a magatartás otthon is jellemző: a foglalkoztatott internetfelhasználók 23 százaléka nyilatkozta, hogy a munkájával kapcsolatos feladatokat végez esténként.

2 több helyen

Ahogyan növekszik azoknak a helyeknek a száma, ahonnan az emberek feladatokat látnak el, úgy nő az általuk használt képernyők száma is. Például a közösségi hálót egy helyszínen használó fogyasztók 21 százaléka váltogatja a képernyőt, míg ez a szám 44 százalékra emelkedik azoknál, akik a közösségi hálót legalább három helyszínen használják.

Mivel az emberek idejük nagy részét zárt térben töltik – a beltéri és kültéri tartózkodás aránya 7:1, – ez az a hely, ahol a többségük igényli a kapcsolódási lehetőséget. Általában az olyan tevékenységek, mint a tévénézés és videózás, a munka vagy a tanulás és az online vásárlás zárt térben történnek.

A különböző fajta technológiákhoz és kapcsolódási lehetőségekhez való hozzáférés, illetve ezek elérhetősége országonként eltérő, ami valószínűleg befolyásolja az eszközhasználatot és a fogyasztói magatartást is. Ez a tanulmány azonban rámutat arra, hogy a fogyasztói magatartás globalizálódik a digitális térben.

A fogyasztók egy jelentős része böngészik az interneten és használja a közösségi hálókat, valamint az azonnali üzenetküldés szolgáltatást, ugyanakkor kevesebben élnek az internetes vásárlás illetve a videótelefonálás lehetőségével.

4 naponta

Vagyis kiderült, hogy a fogyasztók tartózkodási helye nincs jelentős hatással a felhasználói szokásaikra. Többre értékelik azt, hogy szabadon használhassák a digitális eszközöket, úgy és akkor, ahogyan ők szeretnék, igényeiknek és követelményeiknek megfelelően.