Deák Diák: Classmate PC a kisiskolásoknak

A budapesti Deák Diák Általános Iskola hét éve csatlakozott az Intel World Ahead programhoz, így a tanórákon 115 darabot használnak az Intel diákoknak szánt notebookjából.

A Classmate PC bevezetése jó ötletnek bizonyult: ma már minden osztály számos tantárgy keretében használja a számítógépet az órákon, melynek köszönhetően a valós életben várható helyzetekre is felkészítik a gyerekeket.

A magyar kormány 2010 őszén írt alá szándéknyilatkozatot arról, hogy az Intel World Ahead program egyes oktatási projektjeit a hazai alap- és középfokú oktatásban bevezetik. A megállapodás három programot érintett: az Intel Teach tanárképző projektet, amely a pedagógusokat segíti abban, hogy megértsék, mikor, miként és hol használhatják fel a technológiai eszközöket az osztálytermekben; az Intel Classmate PC programot, azaz egy, kifejezetten a diákok igényeire szabott iskolai számítógép bevezetését, valamint az Intel skoool Learning and Teaching programot, amely interaktív oktatási tananyagokat ölel fel. Néhány iskola még ezt megelőzően belekezdett a projektbe, ám az interaktív oktatás ezután kezdett terjedni az iskolákban. Ma mintegy 5-6000 Classmate PC-t használnak a magyar tanulók és oktatók.

Intel Classmate (Forrás: Intel)

Intel Classmate (Forrás: Intel)



A Deák Diák Általános Iskola már 3 évvel korábban, 2007-ben vezette be a programot. Először két osztállyal tervezték, majd a gyerekek kérésére még abban az évben az egész iskola birtokba vette a számítógépeket. Ma szinte az összes tantárgy oktatásához használják, legyen az matematika, környezetismeret, vagy magyar irodalom. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ily módon a diákok figyelme sokkal tovább fenntartható, érdeklődők és motiváltak, hiszen otthon érzik magukat a számítógépes világban. A gyerekek megtanulnak a világhálón keresni, információt gyűjteni, nagy mennyiségű adatot elemezni, s erre a képességre jóval később, majd munkájuk során is nagy szükség lesz.

A gyerekeknek ma már a tábla-kréta idegen terep. Mivel legtöbbjük otthon is használja a számítógépet, sokkal otthonosabban érzik magukat az órákon is, ha az internetet és a technológiát használhatják a tudás elsajátításához. Sokan azért ellenzik az internet iskolai használatát, mert úgy vélik, az iskolások csetelni fognak az órákon tanulás helyett. Megfelelően kiválasztott feladatokkal, és szakmai felkészültséggel ennek épp az ellenkezője a tapasztalat: sokan saját szabadidejükben is foglalkoznak az online tananyaggal. – fogalmazott Wágner Éva, a Deák Diák Általános Iskola szaktanára.