Pokorni Zoltán polgármester szerdán átvette Budapest első, városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autóját, aki kipróbálta, azt mondta, kényelmes, és olyan, mint egy űrhajó. A szakember inkább azt emeli ki, hogy a masina egy töltéssel nagyjából 1200 forintnyi áramot fogyaszt el, azaz 5-6 forintba kerül egy kilométer megtétele.
Először szervezte meg a Magyar Elektromobilitás Szövetség a magyar elektromobilitás napját az európai mobilitási hét keretében. A rendezvényen vette át Pokorni Zoltán, a főváros XII. kerületének polgármestere Budapest első, városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autóját. A Hegyvidék polgármestere elmondta: a kerület 2011-ben átfogó környezetvédelmi programot indított, és a környezet védelmében döntött az önkormányzat az elektromos autó beszerzéséről is, amelyet a városüzemeltetési iroda munkatársai fognak használni a kerületi utak, a kátyúk ellenőrzésére. A járművet a Magyar Rádió munkatársa is kipróbálhatta, és azt mondja, csendes, jól kilátni belőle, olyan, mint egy kisebbfajta űrhajó, kellemes vezetni, a városban ennél jobb nem is kell. A gépjármű-értékesítő az üzemeltetési költségeket emelte ki: a masina egy töltéssel nagyjából 1200 forintnyi áramot fogyaszt el, azaz 5-6 forintba kerül egy kilométer megtétele, ami nagyon kedvező érték.
Űrjármű landolt a XII. kerületben
A rendezvényen a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke azt hangsúlyozta, az elektromobilitás nem valamilyen távoli, futurisztikus dolog, hanem egy nagyon is közeli lehetőség. Néhány éve még a mobiltelefont is úgy képzeltük el, hogy felül van egy nagy képernyő, alul pedig valamilyen gombrendszer, mostanra pedig a készülékek több mint felén nem találni fizikai gombokat – emlékeztetett Stekl László. Hangoztatta azt is, el kell elfelejteni végre, hogy az elektromos autók valamilyen „egyedi kinézetű”, bumfordi járművek lennének, mostanra bárki bele tud már szeretni egy ilyen masinába, amelynek ára - a teljes üzemeltetési költségeket nézve - már kedvezőbb hagyományos versenytársaiénál. Az a 150-450 kilométer pedig, amit mostanra egy ilyen elektromos jármű egy töltéssel meg tud tenni, tökéletesen alkalmassá teszi ezeket az autókat a városi közlekedésre – tette hozzá a szakember.
Európai mobilitási mét - Előtérben a környezetbarát közlekedés, a magyar elektromobilitás napja
Egy BMW i8 típusú elektromos meghajtású, kiállított autó a MOM Kulturális Központ előtti Sirály sétányon 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Pokorni Zoltán, a főváros XII. kerületének polgármestere (b2), Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára (j2) és Gablini Gábor, a Nissan Gablini tulajdonosa (j) Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autójának, egy Nissan Leaf átadási ünnepségén a MOM Kulturális Központ előtti Sirály sétányon 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Egy BMW i8 típusú elektromos meghajtású, kiállított autó a MOM Kulturális Központ előtti Sirály sétányon 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Elektromos meghajtású biciklik a MOM Kulturális Központ előtti Sirály sétányon 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Kovács Lajos, a XII. kerület alpolgármestere, Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára, Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára, Gablini Gábor, a Nissan Gablini tulajdonosa, Pokorni Zoltán, a főváros XII. kerületének polgármestere és Rimóczi János, a kerületi városfejlesztési iroda vezetője (b-j) Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autójának, egy Nissan Leaf átadási ünnepségén a MOM Kulturális Központ előtti Sirály sétányon 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Kovács Lajos, a XII. kerület alpolgármestere (b) és Pokorni Zoltán, a kerület polgármestere Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autójának, egy Nissan Leaf átadási ünnepségén a MOM Kulturális Központ előtti Sirály sétányon 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Pokorni Zoltán, a főváros XII. kerületének polgármestere Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló elektromos autójának, egy Nissan Leaf átadási ünnepségén a MOM Kulturális Központ előtti Sirály sétányon 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló, újonnan átadott elektromos autója, egy Nissan Leaf a XII. kerületi Gesztenyés kertben 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Budapest első városüzemeltetési célokat szolgáló, újonnan átadott elektromos autója, egy Nissan Leaf a XII. kerületi Gesztenyés kertben 2014. szeptember 17-én, az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján.
MTI Fotó: Beliczay László
Pokorni Zoltán, a főváros XII. kerületének polgármestere, Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára, Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára és Stekl László, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke (b-j) az Európai Mobilitási Héten, a Magyar Elektromobilitás Napján tartott sajtótájékoztatón a budapesti Larus Rendezvényközpontban 2014. szeptember 17-én.
MTI Fotó: Beliczay László
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (j) ajándékot ad a vonattal érkező utasokanak a Keleti pályaudvaron az Európai Mobilitási Hét alkalmából 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter (k) beszél az Európai Mobilitási Hét alkalmából a Baross téren rendezett nyitóünnepségen 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Elől Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Tarlós István főpolgármester, Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter (b-j), mögöttük Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója (b4), Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezérigazgatója (b5) és Baji Csaba, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója (b6) érkeznek az Európai Mobilitási Hét alkalmából a Baross téren rendezett nyitóünnepségre 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Tarlós István főpolgármester beszél az Európai Mobilitási Hét alkalmából a Baross téren rendezett nyitóünnepségen 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Tarlós István főpolgármester, Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter, Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezérigazgatója és Baji Csaba, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója (b-j) az Európai Mobilitási Hét alkalmából a Baross téren rendezett nyitóünnepségen 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezérigazgatója beszél az Európai Mobilitási Hét alkalmából a Baross téren rendezett nyitóünnepségen 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter beszél az Európai Mobilitási Hét alkalmából a Baross téren rendezett nyitóünnepségen 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (b) és Tarlós István főpolgármester (b2) hallgatja Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter (j) beszédét az Európai Mobilitási Hét alkalmából a Baross téren rendezett nyitóünnepségen 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Baji Csaba, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója beszél az Európai Mobilitási Hét alkalmából a Baross téren rendezett nyitóünnepségen 2014. szeptember 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
A rendezvényen elhangzott az is, hogy körvonalazódik a Jedlik Ányos-terv, amely meghatározza majd az elektromobilitás magyarországi elterjedéséhez szükséges szabályozási és támogatási keretet. A terv az elektromos autózás elterjesztését egyebek mellett az országos töltőhálózat kiépítésével, az adózási és jogi feltételek egyszerűsítésével is támogatja - mondta el a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára. A részletekről szólva Glattfelder Béla közölte: az országos úthálózat mentén, illetve a közintézményeknél kialakítandó elektromos töltőállomások kiépítését uniós forrásokból és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegekből finanszíroznák.
Hozzátette, hogy véleménye szerint kötelezővé kellene tenni saját költségükön töltőállomások kialakítását azoknak az intézményeknek, például az üzletközpontoknak, amelyeknek haszna származik abból, hogy az emberek autóval odajárnak. Vizsgálják a zöldrendszám bevezetésének lehetőségét, illetve a buszsáv használatát az elektromos autók számára, az ingyenes parkolás biztosítását a töltőhelyeken, valamint az adókedvezmények kiszélesítését - közölte az államtitkár. A Jedlik Ányos-terv megkülönböztetett hangsúlyt helyez az elektromobilitás elterjesztésére a közösségi közlekedésben, az elektromos taxik számának növelésére és az elektromos bérautók rendszerének kialakítására is – tette hozzá a politikus.