Tarlós: Várost vezetni nem lehet két hét alatt megtanulni

A főpolgármester kampányában a tapasztalatra épít, és a problémamegoldást helyezi előtérbe. Tarlós István a közrádióban azt mondta, hogy nem ismeri a többi jelöltet. A 3-as metró felújítása kapcsán pedig elárulta, hogy a kormány nem csak hitelfelvételt engedélyezte a szerelvények rekonstrukciójához, hanem garanciát is vállalt arra.

Nem az a döntő a választási kampányban, ki mennyit és hogyan plakátol - jelentette ki Tarlós István polgármester a Kossuth rádió 180 perc című műsorában.

A főpolgármester utalt rá: a mostani a hetedik önkormányzati választási kampány, melyben részt vesz 1990 óta. Arra kívánja felhívni a figyelmet, mit oldott meg eddig, és mit kíván megoldani a jövőben. A tapasztalataira építi kampányát, és a problémamegoldásra helyezi a hangsúlyt, jelentette ki Tarlós István megjegyezve, várost vezetni nem lehet két hét alatt megtanulni.

Kiemelte, hogy annak idején, 2008-2009-ben két évig írták a 130 oldalas programját, azt ugyanis nem lehet két hét alatt elkészíteni.
Tarlós István a 180 percben

Kérdésre válaszolva elmondta azt is, hogy egyetlen kihívóját sem ismeri a jobbikos jelöltön kívül, őt is csak azért, mert indult az előző önkormányzati választáson, Budapesten. Azt a kérdést, hogy kit tart esélyesnek, a főpolgármester elhárította, egyúttal felhívta rá a figyelmet, hogy hivatalosan még senkit sem jelöltek.

A 3-as metró felújításáról azt mondta: 1976-ban adták át az első, a Deák tértől a Nagyvárad térig tartó szakaszt, azóta ehhez senki nem nyúlt, egy vonalat nem húzott, egy gondolatot nem szentelt a problémának. Ráadásul agresszív talajvíz is van a környezetben, ami sokat rontott az állapoton – tette hozzá. Emlékeztetett rá, hogy a 2-es metró felújítását 1997-ben kezdték előkészíteni, és a munkálatok egészen 2010-ig tartottak, majd „nekik kellett befejezniük”.

Tarlós István főpolgármester beszél a Fővárosi Közgyűlés rendes ülésén a Városháza dísztermében. (MTI-fotó: Illyés Tibor)



A kormány szerinte a 3-as metró felújítása kapcsán a két szükséges, fontos döntés közül egyet meghozott, és ezzel „kinyitotta a kaput”. Az infrastruktúra felújítása 100, a szerelvényeké 60-65 milliárd forintba kerülhet. Összesen 220 szerelvény szorul rekonstrukcióra – tájékoztatott Tarlós István, aki egyébként elmondta azt is, hogy utóbbi célra a kormány nemcsak a hitelfelvételt engedélyezte, hanem garanciát is vállalt.

Úgy ítélte meg, hogy a kritikus szakaszokat 2016 végéig javíthatják ki, a teljes rekonstrukció pedig 2018 végére, 2019-re valósulhat meg.