Kevesebb új adidas üzlet lesz Oroszországban

Az adidas bejelentette, hogy "jelentősen csökkenti" az Oroszországban 2014-ben és 2015-ben megnyíló új üzleteinek számát, miközben gyorsítja a már meglévő veszteséges üzleteinek bezárását. A cég ennek ellenére hangsúlyozta, hogy bátorítónak látja az adidas és Reebok márkák helyzetét.

Az adidas közleménye szerint az "orosz rubel közelmúltban történt trendfordulója" (értsd: árfolyamgyengülése), valamint a fogyasztói bizalmat és fogyasztói kiadásokat érintő kockázatok megnövekedése a régióban veszélyezteti rövidtávon az orosz és a posztszovjet államok piacainak nyereségességét.

A regionális kockázatok mellett a német sportszergyártónak a golf üzletágánál világszinten is gondok vannak, ezért a cég csütörtökön bejelentette, hogy csökkenti a 2014-ben várható nettó nyereséget.

Az adidas korábban 830-930 millió euró profitot remélt idén, de most már csak 650 millió eurós nyereségre számít. Az adidas az értékesítésnél is gyengülő növekedéssel számol, 5-7 százalékkal a korábban várt 7-9 százalékos helyett.

Csütörtök délutánra az adidas részvényárfolyama 13,09 százalékkal csökkent a frankfurti tőzsdén. A sportszergyártó cég augusztus 7-én ismerteti negyedéves jelentését.