ABB-Volvo-együttműködés elektromos hajtású buszok gyorstöltésére

Globális együttműködést alakított ki a svájci ABB gépipari konszern és a svéd Volvo Buses járműgyártó vállalat tisztán elektromos és villamos-hibridhajtású autóbuszok gyorstöltésére, valamint töltőállomás hálózatok városi telepítésére - tájékoztatta hétfőn az MTI-t az ABB magyarországi médiaképviselete.

A megállapodás értelmében a két vállalat közösen fejleszt és hoz forgalomba nyílt szabványú egyenáramú (DC) gyorstöltő technológiával tölthető tisztán elektromos és villamos-hibridhajtású autóbuszokat, valamint telepít számukra egész városokra kiterjedő töltőállomás hálózatokat.

Az elektromos buszok töltési szabványa a nemrég elfogadott, a személyautókhoz kifejlesztett globális DC gyorstöltő szabványokon alapul. A Volvo és az ABB technológiája a járművek tetejére telepített automatikus csatlakozó rendszeren keresztül a buszmegállókban, avagy kábeles töltőrendszer segítségével az éjszaki üzemszünetben képes gyorsan feltölteni a járműveket. A megoldás előnye, hogy lehetővé teszi a meglévő e-mobilitási technológiák maximális kihasználását és ezáltal a városi elektromos tömegközlekedési rendszerek gyors kiépítését.

A Volvo Buses az idén szeptemberben a hannoveri haszongépjármű szalonon mutatja be a dízel üzemű buszokhoz képest 75 százalékos üzemanyag-megtakarítást kínáló villamos-hibridhajtású járművének legújabb modelljét. A Volvo és az ABB az első közös projekt keretében a luxembourgi tömegközlekedésben állítja forgalomba 2015-ben a Volvo elektromos-hibridhajtású autóbuszait és telepíti az ABB automatikus e-busz töltőállomásait.

A svéd AB Volvo járműipari konszern buszgyártásra szakosodott leányvállalata, a Volvo Buses 2009-ben mutatta be első hibridhajtású autóbuszát, és azóta 1600 ilyen járművet értékesített a világ 21 országában. Az első teljesen elektromos hajtású autóbuszt 2015 júniusában, a svédországi Göteborg városának "ElectriCity" elnevezésű projektje keretében állítja majd üzembe a Volvo Buses.

Az ABB 2010 óta több mint ezerötszáz DC gyorstöltő rendszert szállított világszerte, töltőhálózatokat helyezett üzembe autógyári, közüzemi, kormányzati és kiskereskedelmi vevői számára, köztük országos hálózatokat is Hollandiában, Észtországban és Dániában.