Reklámokból finanszírozná a keresztelőkápolna felújítását a firenzei püspökség

Reklámokból finanszírozná a keresztelőkápolna felújítását a firenzei püspökség, mely már meg is kötötte a szerződést egy reklámügynökséggel. Dario Nardella polgármester azonban nem engedi, hogy plakátokat ragasszanak a műemlékre.

Reklámokból finanszírozná a firenzei dóm keresztelőkápolnájának felújítását a helyi püspökség, de a polgármester nem engedi, hogy akár csak ideiglenesen is reklámplakátokkal csúfítsák el a város kiemelt műemlékét.

Dario Nardella kijelentette, hogy nem akar óriás méretű reklámplakátokat látni a keresztelő Szent Jánosról elnevezett kápolna falain.

Nem fog fehérneműreklám lógni a műemlék épület falán. A dómmal szemközt álló, 1059-ben felszentelt kápolna restaurálásához viszont szponzorok kellenek - replikázott a firenzei püspökség, amely már meg is kötötte a szerződést egy reklámügynökséggel.

A keresztelőkápolna külső helyreállítása 1,8 millió euróba (több mint 540 millió forintba) kerül. Ebből négyszázezer eurót tudnának fedezni a kápolnát övező állványokra kitett reklámplakátok bevételével. A püspökség hangsúlyozta, hogy a műemléknek csak húsz százalékát borítanák be plakátokkal, és szigorúan szelektálják a hirdetések tartalmát.

A polgármesteri hivatal engedélye azonban elengedhetetlen, és a püspökség egyelőre felfüggesztette a már megkötött szerződést.

A firenzei keresztelőkápolna a toszkánai város kiemelten védett műemlékei közé tartozik. Dario Nardella már az ellen is tiltakozott, hogy a július elején tartott firenzei divathéten a püspökség hagyta, hogy a 11. századi kápolna falaira Emilio Pucci divattervező kendőinek mintáit vetítsék rá.