Két és fél hónapon át utazhatja körbe Magyarország legfontosabb turisztikai látványosságait, majd ezekről videó és blogbejegyzéseket is készíthet az év utazója, akit több mint 80 jelentkezőből választottak ki. A Magyar Turizmus Zrt. ezzel a kampánnyal a fiatalok figyelmét a belföldi értékekre szeretné felhívni.
Zenei fesztiválok, bicikli túra, kalandpark, wakebord, tandem ugrás - ez csak néhány azok közül a programok közül amiket az Év Utazójának választott Dobos Judit kipróbálhat a következő 10 hétben. Az élményekről rövid videó-összeállításokat is készít, amelyeket több internetes portálra, és közösségi oldalra is feltölt majd.
A szakértők szerint az elmúlt 3 évben egyre többen választják a külföldi nyaralások helyett a belföldi utakat. Ezzel az internetes kampánnyal kifejezetten a fiatalok figyelmét hívnák fel a hazai értékekre. "Akik a hagyományos média eszközök felé talán kevesebb affinitást mutatnak ezért volt nagyon fontos, hogy egy olyan kampánnyal tudjuk őket megszólítani, amely az ő médiafogyasztási szokásaiknak megfelelő" – közölte Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketing igazgatója.
Az év utazója elsőként a Budapest belvárosában lévő óriáskereket tesztelte. Azt mondja: nem gondolta, hogy rá esik a választás, de nagy kihívásként tekint a feladatra. "Elsősorban azért jelentkeztem, hogy utazhassak, de van egy olyan oldala is, hogy kihívásnak érzem, mivel alapvetően nem vagyok ennyire kifelé forduló jellem" – nyilatkozta Dobos Judit.
A győztes amellett hogy körbeutazhatja az országot és kipróbálhatja a legkülönfélébb extrém sportokat, tíz héten keresztül heti százezer forinttal is gazdagabb lesz.