Pénzügy, kereskedelem és az autóipar vezet az online hirdetésben

Nemrég közzétett jelentésben a Gemius az egyes cégek online reklámmegjelenéseit vizsgálta Közép- és Kelet-Európában.

Az elemzés azokra az országokra terjedt ki, ahol a Gemius méri az online kampányokat és lefedi a piac legalább 50 százalékát. Ezek: Bulgária, Horvátország, a Cseh Köztársaság, Magyarország, Litvánia, Lettország, Lengyelország, Románia, Szerbia és Szlovákia. A jelentés a 2013 augusztus és 2014 január között kiszolgált online hirdetések adatait tartalmazza.

A Gemius vizsgálta, mely iparágak hasítják ki a legnagyobb darabot az online reklámokból. Kiderült, hogy Szlovákiában, Bulgáriában és Magyarországon például a legnagyobb részben a pénzügyi szolgáltatók (az online hirdetések aránya 16, 15 és 13 százalék volt). Litvániában és Csehországban az internetes hirdetési kampányok közel 20 százaléka kapcsolódik a kereskedelemhez (19 és 17 százalék), míg Horvátországban és Romániában is az autóipar vezet (20 és 11 százalékkal). Szerbiában a távközlés áll az élen (25 százalék); Lettországban a szabadidős szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetések (19 százalék) Lengyelországban pedig az élelmiszeripar (13 százalék).

Mely iparágak maradnak le az online hirdetések terén? Magyarországon csakúgy, mint Bulgáriában, és Romániában - ez az ingatlanszektor (nálunk 0,65 százalék, a másik két országban pedig 0,35 százalék), Litvániában és Lettországban háztartási cikket hirdetnek a legkevésbé online módon (arányuk 0,38 és 0,73 százalékkal). Szerbiában és Horvátországban a gyógyszeripari hirdetések aránya a legkisebb - mindössze 0,53 és 2 százalék, míg Csehországban a legutolsó helyen az üdítőitalok és az alkohol áll (0,82 százalék). Szlovákiában viszont, a szabadidős szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetésekből volt a legkevesebb online kampány (2 százalék), Lengyelországban pedig az utazás volt az a szektor, mely a legkisebb részarányt hasított ki az online reklámokból (2 százalék).